Platform for brugerindflydelse har afdækket eksisterende viden om effekten af brugerindflydelse.
Publikationen præsenterer eksempler på, hvordan bo- og servicetilbud bruger redskaber og metoder til risikovurdering.
Evaluering af et udviklingsprojekt i fire kommuner: Aarhus, Gladsaxe, Vejle og Rudersdal.
Undersøgelsen er gennemført som led i projekt Platform for brugerindflydelse.
Guiden ønsker at inspirere medarbejdere og ledere på sociale tilbud til at begynde eller fortsætte arbejdet med brugerindflydelse.
Guiden giver inspiration til kommuner, der vil arbejde med IT-frivillige på sociale tilbud for borgere med funktionsnedsættelser.
Mennesker med både sindslidelse og misbrug har ofte har brug for flere indsatser og støttetilbud - på tværs af kommuner og regioner.
Rapporten opsamler erfaringerne fra Social-, Børne- og Integrationsministeriets Sommerferiepulje 2009-2012.
Evaluering af projekt Netværk – Sådan!, som er gennemført af Ventilen Danmark. Projektet har fundet sted i perioden medio 2010 til primo 2013, og evalueringen er udarbejdet ultimo 2012 og primo 2013.
“Den Koordinerende Kontaktperson” er en ny arbejdsmetode i Københavns Kommunes socialforvaltning. Socialt Udviklingscenter SUS har bistået med at udvikle metoden.
Pjecen her giver gode råd til pårørende til ansatte, der har været udsat for eller vidne til vold, trusler eller chikane på arbejdet.
Formålet med projekt 'Seksualpolitik på specialskoler' var at styrke specialskolernes fokus på sund seksualitet og skabe en øget opmærksomhed på og beredskab til at forebygge og håndtere mistanke om seksuelle overgreb mod eleverne.