Vores arbejde


Kompetenceforløb i strategisk projektledelse for unge projektledere i civilsamfundet

Tuborgfondet har bevilget midler til, at SUS i samarbejde med Mobilize Strategy Consulting kan undersøge, hvordan et kompetenceforløb skræddersyet unge projektledere i civilsamfundet skal se ud, så de kan få redskaber og netværk til at stå stærkere i en kompleks hverdag.

I civilsamfundet oplever mange projektledere pres fra flere sider – og ikke mindst for unge og nye i rollen kan det være udfordrende at navigere i en hverdag med mange interessenter og stor person-udskiftning i projekter, og flere beskriver at de oplever sig overvældet af mængden og omskifteligheden af opgaver, som de må løse – for der er sjældent andre til det.

SUS er tovholder på at undersøge og designe et kompetenceforløb i samskabelse med unge projektledere fra civilsamfundet, som kan klæde dem på til at stå stærkere i rollen som projektledere.

Kompetenceforløbet er designet med afsæt i workshops og samtaler, hvor unge projektledere har delt erfaringer og ønsker til videreudvikling af faglige kompetencer og personligt lederskab.

Forløbet har fokus på, hvordan de unge projektledere bedst skaber forandringer, der rykker i samfundet, og skabe mere trivsel og bedre sammenhæng i et hektisk arbejdsliv.

Målet er at bidrage til at skabe de bedste forudsætninger for, at organisationer og foreninger i civilsamfundet også i fremtiden kan skabe positive forandringer. Samtidig opkvalificerer vi de unge projektledere til at arbejde strategisk med projektledelse, forandring og trivsel.

Periode: Oktober 2023 – Juli 2025
Finansieret af: Tuborgfondet
Samarbejdspartner: Mobilize Strategy Consulting
SUS' rolle: Gennem en undersøgende og samskabende proces udvikler og afholder SUS to forløb i strategisk projektledelse for unge projektledere i civilsamfundet for at afsøge, hvordan man kan etablere et bæredygtigt kompetenceforløb særligt målrettet den virkelighed unge projektledere i civilsamfundet agerer i, samt hvordan sådan et forløb kan implementeres på sigt.

Vores folk på projektet